Thursday, March 25, 2021

Copiii merg la școală

Toți copiii merg la școală
este esențial pentru șansele lor de a prospera.



Aceste statistici nu apar peste noapte. Ele se extind cu fiecare copil care nu merge la grădiniță, cu fiecare oră la care copiii nu participă. Pentru mulți școala este prea departe, familiile lor se luptă cu sărăcia sau au nevoie ca ei să rămână acasă pentru a avea grijă de frații lor. Unii copii se simt discriminați sau excluși de către profesori sau colegii de clasă. Mulți părinți au rețineri în interacțiunea cu profesorii și cadrele didactice în general, iar alții consideră că educația nu este importantă.

Vezi și Market Campain, Oferte și Promoții

Copiii cei mai expuși riscului de abandon școlar provin din medii rurale, din familii sărace, din comunități de romi sau au o dizabilitate.

Rata abandonului școlar este de trei ori mai mare în zonele rurale decât în ​​cele urbane.

Copiii romi au o probabilitate de șase ori mai mică decât alți copii să finalizeze învățământul secundar.

Cauzele sunt diverse:

  •         fonduri, standarde, instrumente sau metodologii insuficiente;
  •         lipsa formării continue a cadrelor didactice și a directorilor școlari;
  •         părinții care nu înțeleg beneficiile educației;
  •         comunicarea și parteneriatul între părinți și profesori slabe sau inexistente;
  •         implicarea redusă a părinților și tutorilor în educația copiilor;
  •         discriminarea împotriva romilor, a copiilor cu dizabilități și a fetelor;
  •         violența împotriva copiilor, tolerarea metodelor violente de disciplinare;

Cu cât abandonează școala mai devreme un copil, cu atât îi va fi mai greu ca adult să își găsească un loc de muncă, să aibă ce pune pe masă și să își trimită copiii la școală. Acest lucru permite perpetuarea sărăciei din generație în generație.


Toți cei care visează la o țară frumoasă, trebuie sa știe ca nu o putem avea decât dacă toți copiii merg la școală și învață pentru a-și atinge potențialul!

Smiley, Ambasador Național pentru UNICEF în Romania

Cele mai bune rezultate apar atunci când şcoala şi primăria acţionează împreună cu părinţii, în interesul copiilor.
Sursa Info Aici

Fii Patriot , oriunde te-ai afla



















Tuesday, March 23, 2021

EFABAR - Codul de bune practici


COD EFABAR angajamentul de creștere responsabil

Code-EFABAR este un cod voluntar de bune practici în sprijinul creșterii responsabile a animalelor de fermă. Creșterea responsabilă a animalelor de fermă este importantă pentru un lanț de aprovizionare cu alimente durabil și sănătos. Urmărind Code-EFABAR, organizațiile de reproducere demonstrează că se angajează să sprijine un viitor durabil. 


Crescătorii de animale de fermă se află la începutul lanțului de aprovizionare cu alimente. Crescătorii joacă un rol important în furnizarea de alimente sigure, sănătoase și responsabile. Pentru multe generații, crescătorii au selectat anumite animale cu caracteristici îmbunătățite pentru reproducere ulterioară.

OPTIMEAT este o companie de import si distributie de marfuri alimentare, care s-a lansat in comertul cu carne in anul 2002.

More About Optimeat

Prin Code-EFABAR, crescătorii își demonstrează angajamentul față de creșterea responsabilă a animalelor de fermă, urmând standarde înalte de gestionare a animalelor și contribuind pozitiv la un viitor mai durabil.
Producția de produse de origine animală implică numeroase probleme globale de durabilitate: sănătatea și bunăstarea animalelor, emisiile de gaze cu efect de seră, utilizarea resurselor naturale, integritatea animalelor, siguranța alimentară și sănătatea publică și eficiența producției. Crescătorii pot contribui pozitiv la aceste provocări, incluzându-le în programele lor de reproducere.  
Siguranța alimentară și sănătatea publică sunt aspecte importante pentru a asigura aprovizionarea cu alimente sigură și sănătoasă. Bolile pot fi transmise atât în ​​cadrul populațiilor de animale, cât și între animale și oameni, precum și de la o generație de animale la alta. Crescătorii de animale de fermă lucrează pentru a îmbunătăți rezistența genetică naturală a animalelor la boli, reducând astfel nevoia de medicamente veterinare și scăzând riscul de a dezvolta rezistență antimicrobiană. Aceste riscuri sunt luate în considerare și în dezvoltarea și implementarea programelor de reproducere; de exemplu, prin programe specifice de reproducere fără agenți patogeni pentru a livra animale de reproducție în lanțul de producție fără o serie de boli importante


Code-EFABAR, este un atu important în comunicarea durabilității societății și ONG-urilor. Code-EFABAR îl ajută pe Topigs Norsvin să ia decizii în legătură cu viitoarele noastre obiective de reproducere și oferă sprijin în discuțiile privind durabilitatea cu părțile interesate. Acest lucru face din Code-EFABAR un instrument important pentru deciziile de management, oferind în același timp o transparență îmbunătățită a serviciilor noastre.
Topigs Norsvin: "De ce Code-EFABAR este important pentru o companie mondială de genetică a porcinelor"
Hans Olijslagers, Chief Technology Officer Topigs Norsvin
Topigs Norsvin este renumit pentru abordarea sa inovatoare pentru punerea în aplicare a noilor tehnologii și o concentrare continuă asupra producției de porcine rentabilă. Una dintre valorile principale principale ale Topigs Norsvin este sustenabilitatea, dintre care Code-EFABAR este un element important. Raportul de durabilitate corporativă al lui Topigs Norsvin, care include Code-EFABAR, este un atu important în comunicarea durabilității societății și ONG-urilor. Code-EFABAR îl ajută pe Topigs Norsvin să ia decizii în legătură cu viitoarele noastre obiective de reproducere și oferă sprijin în discuțiile privind durabilitatea cu părțile interesate. Asta face Code-EFABAR un instrument important pentru deciziile de management oferind în același timp , de asemenea , îmbunătățirea transparenței în serviciile noastre.

Prima adoptare a versiunii Code-EFABAR 2017 de către SEGES și VikingGenetics
Suntem foarte mândri că anunțăm primele organizații care au obținut Code-EFABAR 2017; îi felicităm pe SEGES și VikingGenetics prin adoptarea lor și suntem foarte încântați că sunt dispuși să își arate angajamentul față de o reproducere responsabilă. Deja mai multe organizații au solicitat Codul EFABAR 2017 și sperăm să le adăugăm și multe altele pe lista noastră de organizații responsabile de reproducere.
Adoptarea Code-EFABAR de către Choice Genetics
Forumul european al crescătorilor de animale de fermă ar dori să felicite Choice Genetics prin adoptarea Code-EFABAR 2014-2016. Suntem foarte mulțumiți de încă un membru care și-a arătat angajamentul față de reproducerea responsabilă.
Adoptarea Code-EFABAR de către ALLICE
Forumul european al crescătorilor de animale de fermă salută ALLICE pe lista noastră de organizații care au adoptat Code-EFABAR pentru 2014-2016. Suntem foarte mândri că avem încă un membru care își arată angajamentul față de reproducerea responsabilă.
Adoptarea Code-EFABAR de către Cherry Valley
Forumul european al crescătorilor de animale de fermă este încântat să anunțe că Cherry Valley a adoptat Code-EFABAR pentru 2014-2016. Deoarece Cherry Valley își arată angajamentul față de o reproducere responsabilă, lista organizațiilor participante continuă săcrească.
Adoptarea Code-EFABAR de către Aviagen, Aviagen Turkeys și Hubbard SAS
Forumul European al Crescătorilor de Animale de Fermă este mândru să întâmpine trei noi membri pe lista organizațiilor participante ale Code-EFABAR pentru 2014-2016; Aviagen, Aviagen Turkeys și Hubbard SAS.
Suntem foarte încântați că avem deja trei noi membri la începutul anului 2016 care sunt dispuși să își arate angajamentul față de o reproducere responsabilă.
Adoptarea Code-EFABAR de către Topigs Norsvin
Forumul european al crescătorilor de animale de fermă îl felicită pe Topigs Norsvin cu adoptarea Code-EFABAR pentru 2014-2016.
Suntem foarte încântați să adăugăm Topigs Norsvin pe lista noastră de organizații participante.
Creșterea contribuie la o producție durabilă a animalelor.
 Conectarea datelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor din diferitele verigi ale lanțului de producție animală ar trebui combinate pentru a optimiza lanțul de producție și a îmbunătăți sănătatea și bunăstarea animalelor. Organizațiile de reproducere joacă un rol important în îmbunătățirea acestui lanț. 

Reproducerea se află la începutul lanțului de producție animală. Crescătorii sunt responsabili pentru furnizarea de animale sănătoase și de bună calitate fermierului. Prin îmbunătățirea schimbului de date de-a lungul lanțului de producție a animalelor, organizațiile de reproducere pot utiliza aceste date în programele lor de reproducere pentru a oferi animalelor o sănătate și bunăstare îmbunătățite și pentru furnizarea de date care să însoțească animalul sau produsul de-a lungul lanțului de producție.  Creșterea transparenței lanțurilor de producție a animalelor și obținerea unui control asupra îmbunătățirii sănătății și bunăstării animalelor animalelor de fermă este de cea mai mare importanță. Datele colectate de rutină privind sănătatea și bunăstarea animalelor din diferitele verigi ale lanțului de producție animală ar trebui combinate pentru a optimiza lanțul de producție și a permite compararea. 

Vezi Sursa Info AICI

Misiunea noastră este „să explorăm potențialul naturii pentru a îmbunătăți calitatea vieții”. Cunoștințele noastre sprijină guvernul, sectorul comerțului și industriei și societatea civilă în confruntarea cu provocările lor. Realizăm sinergie combinând educația cu cercetarea fundamentală și aplicată.

Pe baza misiunii noastre, oferim cunoștințe și expertiză în domeniile climatului, biodiversității, producției de alimente, nutriției sănătoase și sigure și economiei circulare. Ne propunem să împărtășim aceste cunoștințe societății în general, într-un mod ușor de înțeles, online prin povești, știri, videoclipuri și MOOC-uri și offline prin intermediul unor evenimente precum tedtalks, dialoguri și așa mai departe.

Pe baza misiunii noastre, oferim cunoștințe și expertiză în domeniile climatului, biodiversității, producției de alimente, nutriției sănătoase și sigure și economiei circulare. Ne propunem să împărtășim aceste cunoștințe societății în general, într-un mod ușor de înțeles, online prin povești, știri, videoclipuri și MOOC-uri și offline prin intermediul unor evenimente precum tedtalks, dialoguri și așa mai departe.

Peisajul dezvoltării a devenit din ce în ce mai complex în ultimele decenii. Multe dintre problemele cu care ne confruntăm astăzi, ar fi schimbările climatice, sărăcia și conflictele, necesită un nou mod de a face afaceri, contribuind la obiectivele de dezvoltare durabilă (ODD). Abordarea Management for Sustainable Development Impact (M4SDI), care este esențială pentru acest scurt curs, sprijină liderii și practicienii de dezvoltare în navigarea în această complexitate și gestionează inițiativele/organizațiile cu succes spre impactul dezvoltării durabile.

 Utilizarea unei abordări de management integrate, orientate spre rezultate, care poate fi utilizată într-o gamă largă de sectoare și domenii, într-o varietate de contexte;

să se implice părțile interesate primare;

Elaborarea unor strategii eficiente și corelarea monitorizării și evaluării (M&E), concentrându-se pe dezvoltarea capacităților și răspunzând schimbărilor într-un context complex.


Aflați mai multe despre evoluțiile din mediul nostru de viață !



De la 1 octombrie 2021, vor exista noi reguli privind importul de produse de origine animală din UE. Dacă afacerea dvs. stochează produse fabricate din miere, piele, carne, fructe de mare etc. provenite din UE, atunci apelați Kent Trading Standards pentru sfaturi gratuite la 03333 602300.







Monday, March 22, 2021

Info Agro

 


CLASIFICAREA RESELOR DE TAURINE EXISTENTE IN PREZENT LA NOI IN TARARASE NEAMELIORATE :

Sura de Stepa, Vaca de Munte.RASE   MIXTE   BALTATE   CU   GALBEN:   Simmental,   Baltata   Romaneasca,Baltata Austriaca, Baltata Germana.RASE   MIXTE   BRUNE   :   Schwyz (Alpina), Bruna de Maramures, Bruna deAustrira, Bruna Germana, Bruna AmericanaRASE HOLSTEIN-FRIZA:   Friza Olandeza, Friza Daneza, Friza Englezeasca,Holstein, Friza cu Rosu, Rasa Pinzgau si Vaca de Dorna.RASE ROSII si RASA JERSEY :   Rosii Dobrogene,  Rosia de Stepa, Angler,Rosie Daneza.  Specializate carne   Hereford: Aberdeen Angus, Charalaise,Santa Gertuda, Red Poll ,Limousine,Blanc BelgianCLASIFICAREA RASELOR DE VACI DE LAPTE  Rasa Holstein Friza , Rasa Red Holstein

După ce a devenit populară în America și Canada, rasa Holstein a cucerit Germania. La moment, aceasta este cea mai reprezentativă rasă de lapte din lume. Ajunsă la maturitate cântărește 600 de kg și produce 6500-7000 kg de lapte anual, cu oconcentrație de 3,7% grăsime. Rasa Holstein este o rasă de taurine, purtând diferite denumiri în funcție de țara în care se crește (de exemplu: Holstein (Friză Olandeză), Friză Canadiană, Friză Israeliană, Friză Americană, Bălțată cu negru românească).  

Caracteristicele raseiTalie: 1,32-1,35m, greutate corporală: 550-600 kg, tip dolicomorf, tip fizologic: respiratoro-digestiv. Cap: alungit; gât: lung și subțire, pielea de pe regiunea obrajilor și de pe cele două fețe laterale formează cute (pliuri). Regiunile situate pe linia orizontală a trunchiului sunt orizontale, iar din profil trunchiul are formă de trapez. Toracele: lung, mai puțin adânc și mai puțin larg. Abdomen voluminos, uger de formă pătrată, globuloasă, mameloanele au forma intermediară între cilindrică și conică, pretându-se mulsului mecanic. Aplomburile sunt corecte, iar ca defecte: călcătura sau laba de urs, favorizată de o chișiță prea lungă și prea moale .

Originară din Anglia, Jersey este una din cele mai vechi rase de vaci dinlume. Inițial autoritățile londoneze interziceau exportul ei pentru a menținepuritatea rasei, astăzi însă, vaca Jersey poate fi găsită în diverse țări altelumii, tolerând orice condiții climatice.

In baza HG nr. 1.179/29.12.2014 privind instituirea unei Scheme de ajutor de stat în sectorul cresterii animalelor si a Ordinului nr. 619 al MADR privind sprijinul cuplat în zootehnie, este obligatoriu ca acei crescatori care detin între 10-250 capete vaci de lapte pentru a primi aceasta subventie cuplata pe animale (SCZ), sa fie înscrisi în RG si COP.

Sursa Info AICI

 

Va informam ca in cadrul Asociatiei Judetene a Crescatorilor de Ovine „DACIA” avem fermieri care au spre vanzare berbeci cu certificate de origine din Rasa Turcana, varietatile: Bucalae, Oachese, Bala si Breaza.

 SUA este în prezent principalul furnizor de importuri de carne de pasăre și carne de porc din China. Exporturile din SUA de carne, produse lactate și alte produse orientate spre consumatori, precum fructe, nuci și vin către China, au crescut de la 234 milioane dolari în 2000 la 3 miliarde dolari în 2013, reprezentând aproape 12% din valoarea exporturilor totale din SUA către China în acel an. Creșterea importurilor de carne din China ar putea însemna noi oportunități pentru exportatorii americani.

ASOCIATIA CRESCATORILOR  DE OVINE DACIA

Din anul 2015 este acreditata pentru infiintare si mentinerea registrului genealogic al rasei Turcana, specia ovina, cu acreditarea nr.26 /28.05.2015 si Decizia nr.189/02.06.2015, emisa de Autoritatea Nationala Zootehnie “PROF.DR.G.K.CONSTANTINESCU”.

ASOCIATIA JUDETEANA A CRESCATORILOR DE OVINE DACIA JUDETUL HUNEDOARA



Din Europa provine o mare parte a carnii de porc (carcasa , piese , organe si subproduse), din America de Sud, carnea de pasare, iar din Noua Zeelanda, burta de vita .

De asemenea, compania noastra are o buna colaborare cu producatorii interni de carne de vita si de pasare, de la care achizitioneaza marfuri in volume destul de importante.


O informatie pentru cei care cauta cele mai mici preturi pentru servicii de transport marfa – noi nu avem cele mai mici preturi de pe pe piata. Daca vreti preturile cele mai mici, adresati-va concurentei !

Au fost insa situatii si sunt convins ca vor mai fi, cu clienti noi sau vechi, in care am facut si transport gratis. Dar asta este o alta discutie 

Ii lasam pe altii sa aiba cele mai mici preturi – noua ne place sa credem ca avem preturi care reflecta calitatea serviciilor oferite (incepand de la modul de abordare a clientului si pana la siguranta, confortul, curatenia  si intretinerea  masinilor pe care le utilizam) – dovada acestui fapt  sunt clientii care ne stau alaturi in aceasta activitate de peste 10 ani.
Masinile noastre sunt monitorizate GPS si beneficiaza de asigurare de marfa tip CMR pentru valori de pana la 10.000 de euro.

Preturi orientative  transport marfa ca sa nu pierdem nici noi nici dvs timpul la telefon sau pe mail pentru a afla o cotatie de pret :

 

Pret transport marfa in Bucuresti intre 150 si 250 de ron/cursa.

Pret transport marfa Bucuresti – localitati limitrofe – intre 200 si 300 ron /cursa.

Transport marfa intern / national (oriunde in Romania): intre 1.75 si 3 ron/km.

Transport marfa international cu preturi incepand de la 0,40 euro/km.

Inchiriat autoutilitara pentru o zi de munca (sofer si motorina inclusa doar pentru transport in Bucuresti ) : intre 800 si 1000 ron / zi.

Preturile sunt fara tva.

O cursa = o incarcare si o descarcare.

Toate preturile de mai sus sunt supuse negocierii in anumite conditii si sunt influentate si de : greutatea si volumul marfurilor transportate, destinatie, ora de plecare, ora de sosire , ziua in care se face transportul, durata timpului petrecut la incarcare sau descarcare, etc.

 

Servicii Transport

Compania noastra va pune la dispozitie urmatoarele tipuri de servicii de transport :

·         Servicii de incarcare / descarcare mobila sau bunuri personale

·         Servicii de ambalare si protejare a bunurilor personale sau mobilei pe durata transportului

·         Servicii de localizare a transportului dvs pe toata durata acestuia.

·         Servicii de transport marfa generala in regim exclusiv sau grupaje atunci cand este posibil

·         Servicii de transport in regim de curierat ( mai multe opriri pe un traseu stabilit)

·         Servicii de transport tablouri sau obiecte de arta.

·         Servicii de transfer la aeroport , in Bucuresti sau in tara

·         Servicii de transport textile (confectii pe umerase)
Servicii de transport marfa in Europa – transport exclusiv 

 Pret transport marfa in Bucuresti 

Ai nevoie de un transport de marfă intern sau internațional și nu știi cam cât te-ar costa? Majoritatea persoanelor care se află pentru prima dată într-o astfel de situație se confruntă cu această problemă. Întotdeauna este bine să îți faci calculele înainte de a stabili o întâlnire cu un reprezentant al unei firme de transport marfă pentru a ști exact la ce să te aștepți. Am pregătit pentru tine o listă de factori care ar putea să influențeze prețul unui transport de marfă intern sau internațional:

1.   Tipul transportului

Primul lucru care va da dimensiunea prețului este chiar tipul transportului. Îți dorești un transport de marfă simplu, un transport frigorific sau un transport în grupaj? Unele opțiuni determină anumite costuri suplimentare care pot ridica prețul transportului sau din contră, te pot ajuta să economisești niște bani, cum ar fi cazul transportului în grupaj. În momentul în care nu ai o cantitate de marfă suficient pe mare pentru a încărca un camion, poți opta pentru un transport în grupaj. Astfel, poți transporta doar câțiva paleți sau cutii de marfă, fără să fii nevoit să plătești prețul unui transport întreg cu un camion sau o dubă.

2.   Tipul autoutilitarei

Un alt factor important care influențează prețul unui transport de marfă intern sau internațional este chiar tipul autoutilitarei. În funcție de volumul de marfă pe care vrei să îl transporți, poți opta pentru o autoutilitară mai mică, cum ar fi o dubă, sau una mai mare, cum ar fi un camion. Cu siguranță prețul unui transport de marfă intern sau internațional este mult mai mare decât prețul unui transport de marfă cu o dubă.

3.   Tipul mărfii

În anumite cazuri, tipul mărfii poate să influențeze prețul transportului. Spre exemplu, marfa paletată este mult mai ușor de transportat în siguranță decât obiectele fragile, obiectele voluminoase sau echipamentele electronice care trebuie transportate cu grijă. În acest sens, în anumite cazuri, firmele pot percepe prețuri diferite pentru transportul mărfii, în funcție de tipul acesteia.

4.   Servicii suplimentare și alte detalii

În anumite cazuri, s-ar putea să ai nevoie și de servicii de cărat, nu doar de transportat marfă, situație în care va trebui să plătești suplimentar. Ai grijă să specifici acest lucru reprezentantului firmei de transport mărfuri pentru a ști din timp că ai nevoie și de o echipă care să te ajute la căratul mărfii.

Un alt factor care influențează prețul unui transport este urgența acestuia. Mai exact, ai nevoie de transportul de marfă astăzi sau el poate fi stabilit într-o zi ulterioară? Un alt exemplu este cazul în care ai nevoie de transportul de marfă în următoarele 2-3 ore, situație în care prețul s-ar putea mări considerabil.

5.   Distanța parcursă

Ultimul factor și totodată unul dintre cei mai importanți, este distanța. În anumite situații, prețul unui transport de marfă între două destinații este fix, în timp ce în alte situații el este calculat în funcție de kilometri. Evident, cu cât distanța va fi mai mare, cu atât vei plăti mai mult.

Recomandarea noastră pentru transportul intern și internațional de marfă este întotdeauna Transibo, o companie cu o experiență mare, cu vehicule omologate și șoferi cu experiență care se asigură că marfa ta va fi transportată în siguranță. Mai mult decât atât, cei de la Transibo îți oferă și anumite beneficii dacă alegi să colaborezi pe termen lung cu ei. Contactează-i și stabiliți împreună următorul transport de marfă!  Vezi Sursa Ai nevoie de un transport de marfă intern sau internațional 

 

Preturi transport marfa in functie de distanta dintre locatii

Preturi transport marfa  In general oferta este influentata in primul rand de distanta dintre parcul auto, locul de incarcare si destinatie. Aceste preturi variaza intre 1.2 si 1.5 lei pe kilometru la dube si 3.0 si 5.0 lei la camioane sau TIR si platforme. Local costurile sunt intre 80 si 250 lei la dube si 250 si 1000 lei la camioane sau tiruri in regim special. Daca spre exemplu autoutilitara pe care o comandati se afla la o distanta mare fata de locul de incarcare, compania de transport probabil ca va taxa acest inconvenient. Multe dintre firme nu taxeaza aceasta distanta parcursa intre garaj si locul comenzii iar acest lucru avantajeaza beneficiarul.

 

Insa strategia este de a atrage clientul pe termen lung si posibilitatea unor recomandari din partea lui. Oamenii reactioneaza pozitiv cand vine vorba de vouchere sau servicii in plus care nu sunt trecute pe nota de plata. Astfel ei vor reactiona si vor impartasii aceasta intamplare prietenilor. Probabil ca prima cale si cea mai usoara sunt retele de socializare, acesta fiind una dintre recomandarile care au efect. Daca printre cei care au primit mesajul mai sunt si cativa care vor distribui vestea. atunci like-urile vor fi si ele pe masura iar sansele pentru recomandari vor creste semnificativ. Dupa cum spuneam distana este unul dintre factorii care manevreaza pretul final, insa mai sunt si alte aspecte importante.

 

Volumul util

Cand vine vorba de volum ne referim la spatiul util pus la dispozitia beneficiarului pentru marfa, mobilierul sau obiectele sale. Bineinteles ca si acest factor influenteaza aceste preturi tarnsport marfa. Spatiul este foarte important cand vine vorba de incarcarea, aranjarea si fixarea marfii. Exista masini de transport ce au structuri diferite ale caroseriei in functie de serviciile pe care le ofera. Sunt dube tip van diferentiete prin caroserie mica si aerodinamica. Acestea se adreseaza in special comenzilor mici, livrarilor de colete sau disributiei de produse food sau non-food. Datorita formei aerodinamice si greutatii reduse, aceste autoutilitare au un consum redus de combustibil. Consumul de motorina sau de benzina fiind mai redus decat cel al altor tipuri de masini, acesta influenteaza pretul final.

 

Factori ce influenteaza lista de preturi transport marfa

Este de inteles ca masinile ce au un volum util generos pentru incarcare sunt mai costisitoare ca si preturi transport marfa. Acestea au un consum mai mare datorita formei patratoase ce opune rezistenta aerului in timpul circulatiei pe autostrazi. Pe langa acest aspect greutatea camionului este mai mare iar motorul va fi mai solicitat, marind consumul carburantului. Intretinerea acestor camioane este mai costisitoare datorita pieselor speciale de care dispun.

 

Un exemplu simplu: discurile de franare sunt mai mari ca diametru si au in compozitia lor un aliaj special. Acestea ajuta la o franare in siguranta pentru evitarea unor pericole, in ciuda greutatii si a volumului mare. Ele dispun de sistem de ventilatie rapida foarte util in cazuri extreme. Acest tip de frane au un cost mai mare decat cele obisnuite. Alt exemplu este motorul masinii care trebuie sa dezvolte o putere mai mare pentru tractiune gabarit marit. Aceste motoare dispun de piese diferite si speciale fata de alte tipuri, costurile fiind pe masura. Lista poate continua insa vom vorbi depsre acest subiect in alte articole. Ideea este ca transporturile speciale impun preturi transport marfa mai mari decat cele standard.

 

Transport marfa cu lift

Si daca tot am vorbit despre aceste transporturi speciale putem evidentia transport marfa cu lift. Aici preturile se afla undeva intre 1.5 si 2.0 lei la dube si 2.0 si 5.0 lei per km la camioane sau TIR. Costurile locale se incadreaza intre 150lei si 300 lei la dube si 300lei si 1000lei la camioane sau platforme in regim diferit. Trebuie sa mentionez ca la aceste costuri se va adauga si t.v.a. Lifturile au fost concepute pentru transportul de persoane sau a mutarii lucrurilor de la parter la etaj sau intre nivele. Acestea se regasesc in diferite cladiri, vapoare sau alte structuri. Ele pot fi manuale, electrice sau hidraulice. In ultimul timp s-au brevetat inventii de lifturi in vacum, insa este prea devreme sa vorbim despre asta. In cazul nostru vom vorbi despre lifturile hidraulice sau manuale ce se regasesc la masinie ce deservesc transportul de marfuri.

 

Avantajele transportului cu lift

Exista camioane ce au in dotarea lor lifturi hidraulice ce pot suporta o greutate de pana la 3000 de kilograme. Structura de baza ce sustine liftul este una robusta si special conceputa sa sustina greutatea liftului si a marfii. Pentru transporturile si livrarile de dimensiuni mici sunt recomandate autoutilitarele ce au elevatoare hidraulice ce suporta greutatea de 750 kilograme. Obloanele ridicatoare, cum le numesc cei de la RAR. sunt actionate de pistoane care la randul lor sunt actionate de o pompa hidraulica. Avantajele acestora sunt acelea ca acestea pot livra in orase. Majoritatea oraselor interzic accesul masinilor ce au o greutate mai mare de 3500 kilograme.

 

Preturi transport marfa cu lift difera  putin peste cele standard avand mai multe avantaje. Unul dintre avantaje este ca marfa poate fi incarcata pe paleti transportati pe liza direct pe platforma liftului. Apoi marfa este ridicata actionand liftul hidraulic la nivelul platformei autoutilitarei. Paletii vor fi aranjati responsabil in spatiul util dispus folosind liza hidraulica.

 

Transportul confectiilor sau al hainelor pe umerase

Pretul acestor servicii nu difera mult de cel descris mai sus. Singura diferenta o face echiparea speciala a masinilor ce desfasoara astfel de activitati. Dubele ce transporta haine pe umerase au in dotarea lor bare speciale cromate ce au siguranta pentru fixarea umeraselor. Aceste bare sunt pozitionate in partea de sus sau de mijloc a dubei. Ele au rolul de a transporta hainele in bune conditii, incepand de la incarcare pana la descarcare.

 

Pozitia acestora se poate schimba in functie de marimea sau lungimea costumelor sau confectiilor. O multime de suporturi laterale permit fixarea barilor in locuri diferite in functie de marimea sau lungimea textilelor. Siguranta acestui transport special depinde de barele de fixare, ambalarea pentru protectie si de asigurarea marfii pe timpul transportului. Costul unor astfel de transporturi variaza intre 1.5 si 3.5 lei(la care se adauga t.v.a.)pe kilometru in cazul dubelor si camionetelor. Diferenta dintre costuri o face volumul util, tipul camionului si distantele parcurse, intern sau extern.

 

Alte tipuri de transport special

Mai sunt si alte laturi de transport cum ar fi transportul frigorific, agabaritic special macara sau ADR ce au preturi transport marfa diferite. Despre acestea vom scrie in alte articole din acest website. In speranta ca aceste informatii au fost utile vis-a-vis de preturile diferitelor transporturi, asteptam  feedback-uri si cereri din partea dumneavoastra.

 







SERVICII

Info Electronice  OK Office Pro Plus 2021 Retail Licenta Permanenta - livrare pe email 21 roni MS Office Professional Plus 2016 Retail Key -...